Want your
own Fotopage?






 
shah's FotoPage

By: shah alang

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 2-Jun-2008 10:53 Email | Share | Bookmark
Kek Permaisuri & Kek Belang

sebelum bakar
3 adunan warna
patutnya aku start dari tengah, bukan dari tepi
kek permaisuri untuk anak2 buah aku
alhamdulillah... dah siap
 
Mak dah lama hint nak kek belang ni, tapi masa tak mengizinkan. Kebetulan balik dari kenduri kahwin aku ada masa, so jadilah, cuma belangnya tak menjadi sebab salah teknik... heheheheh
Resipi sama macam kek oren badam cuma tak letak oren la. Resipi kek permaisuri sama je ngan belang2 cuma kek belang tambah pewarna



Kek permaisuri yang telah siap dibakar


Hehehe tak berapa menjadi bentuk corak pelangi aku


Inilah hasilnya... walaupun bentuk pelangi tak berapa cun

Quote:
Bahan - bahan
Kek Permaisuri
1 1/2 cawan gula,
1 1/2 cwn marjerin,
2 sudu besar susu pekat,
2 sudu teh serbuk penaik,
5 biji telor,
2 1/2 cwn tepung gandum,

Cara penyediaan
Putar gula dan marjerin agak2 dalam 10 minit
Masukkan telor dan putar lagi
Masukkan tepung, esen vanila, susu pekat dan putar lagi
Akhir sekali letak dalam bekas2 comel
Sebelum bakar tabur cokelat rice
Bakar lebih kurang 10- 20 minit

Untuk Kek Belang
Bahagikan adunan kepada 3 mangkuk
letak pewarna berlainan dalam setiap mangkuk, kacau sehingga sebati
Sebelum tu, loyang pembakar hendaklah disapu marjerin
Letak adunan berselang seli setiap warna sehingga habis
Bakar di dalam ketuhar yang telah dipanaskan terlebih dahulu pada 170 C selama 45 minit


http://www.flickr.com/photos/sagitarius77/


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2014.

ns4008229.ip-198-27-68.net